Google Ads – EshopsWithIQ

Google Ads

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Google Ads ως ιδιοκτήτης e-shop

Οι ψηφιακές διαφημίσεις αποτελούν πλέον βασικό εργαλείο προβολής των επιχειρήσεων και χρησιμοποιούνται από μεγάλες εταιρείες μέχρι ελεύθερους επαγγελματίες. Η ομπρέλα του digital marketing περιλαμβάνει αρκετά επί μέρους τμήματα, όμως το πιο γνώριμο συστατικό είναι οι διαφημίσεις αναζήτησης. Πρόκειται για διαφημίσεις που έχουν μεγάλη συνάφεια με αυτό που αναζητά ο κάθε χρήστης και έτσι προβάλλονται στο κατάλληλο κοινό την στιγμή που χρειάζονται κάτι σχετικό. Άλλες μορφές διαφήμισης Google που παρέχονται είναι οι διαφημίσεις προβολής και οι διαφημίσεις βίντεο, ο οποίες προβάλλονται στους χρήστες καθώς επισκέπτονται διάφορες ιστοσελίδες ή παρακολουθούν βίντεο στο YouTube.

Στόχοι

Για να προβάλλετε διαφημίσεις αναζήτησης στο Google, θα πρέπει να δημιουργήσετε μια καμπάνια. Αρχικά καλείστε να επιλέξετε ανάμεσα σε 6 στόχους, ανάλογα με το αποτέλεσμα που θέλετε να επιτύχετε.

Οι διαθέσιμες επιλογές είναι:

Sales – Για να αυξήσετε τις πωλήσεις των προϊόντων ή/και των υπηρεσιών σας

Leads – Για να συλλέξετε στοιχεία δυνητικών πελατών ή εγγραφές για το newsletter σας

Website traffic – Για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του site σας

Product and brand consideration – Για να ενθαρρύνετε τους καταναλωτές να εξετάσουν την πιθανότητα να γίνουν πελάτες των προϊόντων και της επωνυμίας σας

Brand awareness and reach – Για να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας

App promotion – Για να προωθήσετε την εφαρμογή σας

Μπορείτε να συνεχίσετε χωρίς επιλογή συγκεκριμένου στόχου και να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις τις καμπάνιας από το μηδέν. Σε κάθε περίπτωση όμως προτείνεται να έχετε έναν ξεκάθαρο στόχο στις διαφημιστικές σας καμπάνιες. Εάν έχετε πολλούς στόχους, καλό θα ήταν να δημιουργήσετε ξεχωριστές καμπάνιες παρά μια χωρίς κανένα στόχο. Ανάλογα με την επιλογή σας θα καθοριστούν και οι διαθέσιμες ρυθμίσεις της καμπάνιας, οπότε είναι σημαντικό να επιλέξετε έναν στόχο που συμβαδίζει με την στρατηγική της επιχείρησής σας και τα αποτελέσματα που θέλετε να πετύχετε.

Είδος Καμπάνιας

Κάθε στόχος διαφήμισης είναι συμβατός με συγκεκριμένα είδη καμπανιών. Τα διαθέσιμα είδη είναι:

Search – Διαφημίσεις αναζήτησης που προβάλλονται όταν κάποιος χρήστης αναζητά τις λέξεις-κλειδιά που έχετε ορίσει

Display – Διαφημίσεις προβολής που προβάλλονται στους χρήστες κατά την περιήγησή τους σε διάφορα site

Shopping – Διαφημίσεις για αγορές προϊόντων που προβάλλονται σε χρήστες οι οποίοι αναζητούν το συγκεκριμένο προϊόν

Video – Διαφημίσεις με μορφή βίντεο που εμφανίζονται πριν ή κατά την διάρκεια προβολής περιεχομένου στο YouTube

Smart – Έξυπνες και αυτοματοποιημένες διαφημίσεις που εμφανίζονται στο Google Maps, σε άλλες υπηρεσίες Google και διάφορα site

Discovery – Διαφημίσεις που προβάλλονται στο YouTube, το Gmail και άλλα σημεία του ιντερνετ.

App – Διαφημίσεις για εφαρμογές που προωθούν την λήψη και εγκατάσταση της εφαρμογής σας.

Υπο-Στόχοι

Αν επιλέξετε στόχο πωλήσεις ή leads και είδος καμπάνιας αναζήτησης, εμφανίζονται οι σχετικοί υπό-στόχοι που ορίζουν τους τρόπους με τους οποίους θέλετε να πραγματοποιηθεί ο γενικός στόχος. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής πολλαπλών υπο-στόχων, όπως:

Website visits – επισκέψεις στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας

Phone calls – τηλεφωνικές κλήσεις στην εταιρεία σας

Store visits – επισκέψεις στο φυσικό κατάστημα ή χώρο της επιχείρησής σας

App downloads – λήψεις της εφαρμογής σας για iOS ή Android

Lead form submissions – υποβολές φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Στόχευση

Το επόμενο βήμα στην δημιουργία μιας καμπάνιας είναι η επιλογή του επιθυμητού κοινού. Μπορείτε να επιλέξετε την τοποθεσία και τη γλώσσα του ιδανικού κοινού, καθώς και τα ενδιαφέροντά του. Για παράδειγμα, μπορείτε να επιλέξετε την κατηγορία «άτομα που αναζητούν ενεργά την αγορά κινητού τηλεφώνου» ώστε να προβάλλετε τις διαφημίσεις σας αποκλειστικά σε αυτό το κοινό ή να το παρακολουθείτε για να δείτε αν το συγκεκριμένο κοινό όντως αγοράζει περισσότερο τα κινητά που πουλάτε σε σχέση με το ευρύ κοινό. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε καλύτερα την στρατηγική σας στο μέλλον.

Κόστος & Στρατηγική Bid

Σε αυτό το σημείο επιλέγετε την μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη που επιθυμείτε και το είδος στρατηγικής που θέλετε να ακολουθήσετε για την δημοπρασία διαφημίσεων (δηλαδή τον τρόπο που αποφασίζει ο αλγόριθμος ποια διαφήμιση θα προβληθεί στην κάθε αναζήτηση). Ανάλογα με το είδος διαφήμισης που έχετε επιλέξει θα εμφανιστούν και οι σχετιζόμενες στρατηγικές, καθώς δεν υποστηρίζονται όλοι οι συνδυασμοί. Οι περισσότερες επιλογές είναι αυτόματες:

Target CPA – ορίζετε έναν στόχο για κάθε ενέργεια που θέλετε να πραγματοποιήσετε, όπως πώληση ή εγγραφή σε newsletter

Target ROAS – θέτετε έναν στόχο για την επιστροφή που θέλετε να λάβετε για την διαφημιστική δαπάνη, όπως ένα συγκεκριμένο ποσό σε πωλήσεις για κάθε Χ ποσό κόστους διαφήμισης

Maximize clicks – για να λάβετε τον μέγιστο αριθμό επισκέψεων με το ποσό που θέλετε να δαπανήσετε

Maximize conversions – για να λάβετε όσο γίνεται περισσότερες μετατροπές με τον προϋπολογισμό που διαθέτετε

Maximize conversion value – για να λάβατε όσο γίνεται μεγαλύτερης αξίας μετατροπές (π.χ. αγορές μεγαλύτερου ποσού) ξοδεύοντας το διαθέσιμο ποσό διαφήμισης

Target impression share – ορίζετε έναν στόχο μεριδίου εμφανίσεων που θέλετε να έχετε στις αναζητήσεις που γίνονται για τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά σας, καθώς και την θέση που επιθυμείτε να εμφανίζεται η διαφήμισή σας

Manual CPC – μια χειροκίνητη και μη-αυτοματοποιημένη επιλογή που συνήθως δεν προτείνεται, στην οποία επιλέγετε ένα μέγιστο κόστος ανά κλικ

Οι παραπάνω είναι επιλογές για τις διαφημίσεις αναζήτησης. Υπάρχουν και άλλες στρατηγικές στα υπόλοιπα είδη διαφημίσεων Google, όπως Maximum CPV, Maximum CPM, Target CPM, Viewable CPM, CPE, κ.α.

Ομάδες Διαφημίσεων

Στο επόμενο βήμα θα δημιουργήσετε ομάδες διαφημίσεων και κάθε ομάδα θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον 3 διαφημίσεις. Οι λέξεις κλειδιά που θα επιλέξετε εφαρμόζονται σε όλη την ομάδα διαφημίσεων. Παραδείγματος χάριν, αν έχετε κατάστημα με κινητά και στόχο τις πωλήσεις με διαφημίσεις αναζήτησης, μπορείτε να φτιάξετε μια ομάδα διαφημίσεων για smartphone, μια ομάδα για απλές συσκευές και μια ομάδα για αξεσουάρ κινητών. Εάν ο στόχος διαφέρει, συνιστάται να φτιάξετε ξεχωριστή καμπάνια και όχι ομάδα διαφημίσεων. Οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες και απόλυτα συναφείς με τα διαφημιζόμενα προϊόντα, ώστε να πετύχετε τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Διαφημίσεις και Επεκτάσεις

Σε αυτό το σημείο φτιάχνετε τις διαφημίσεις σας, επιλέγοντας τα κατάλληλα κείμενα και δημιουργικά. Ενδέχεται να σας δοθεί η δυνατότητα να προσθέσετε και επεκτάσεις, ανάλογα με τον τύπο διαφημίσεων που έχετε επιλέξει. Οι επεκτάσεις είναι πρόσθετα στοιχεία που μπορείτε να προσθέσετε στις διαφημίσεις αναζήτησης, όπως link τα οποία οδηγούν σε συγκεκριμένες σελίδες του site σας, ειδικές προσφορές, αριθμό τηλεφώνου και άλλα. Οι επεκτάσεις συμπληρώνουν το βασικό μήνυμα των διαφημίσεών σας και μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους.

Παρακολούθηση

Αφού ολοκληρώσετε την δημιουργία των διαφημίσεών σας και ξεκινήσουν να προβάλλονται, θυμηθείτε να παρακολουθείτε την απόδοσή τους τακτικά. Θα χρειαστεί να πραγματοποιήσετε αλλαγές μετά από κάποιο διάστημα ώστε να βελτιστοποιήσετε τις καμπάνιες σας και να επωφεληθείτε από τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Αυτή η επεξεργασία περιλαμβάνει τον έλεγχο των λέξεων κλειδιών (προσθαφαίρεση λέξεων, τυχόν αρνητικές λέξεις κλειδιά), προσαρμογή του προϋπολογισμού, αλλαγές στην στόχευση και διάφορες άλλες παρεμβάσεις αναλόγως την περίπτωση.

 

Ξεκινήστε με το EshopsWithIQ!

Εκμεταλλευτείτε την εμπειρία των ειδικών που έχουν κατασκευάσει το EshopsWithIQ και την αποτελεσματικότητα των έξυπνων συστημάτων για να δημιουργήσετε διαφημιστικές καμπάνιες για τα προϊόντα σας χωρίς να μπλέκετε με τεχνικά θέματα και με ελάχιστη ανάγκη παρακολούθησης.