Facebook Ads – EshopsWithIQ

Σλόγκαν πάνω από τον τίτλο

Facebook Ads Εισαγωγή

The #1 Apps developer brings to you a world of dynamic business & personal Apps

Οι διαφημίσεις στα social media είναι πλέον εδραιωμένος τρόπος προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού και σημειώνουν σταθερή ανοδική πορεία ανελλιπώς. Μεγάλη μερίδα του παγκόσμιου πληθυσμού έχει λογαριασμό σε κοινωνικά δίκτυα και τα χρησιμοποιεί τακτικά από διάφορες συσκευές. Το Facebook αποτελεί την κορυφαία επιλογή για διαφήμιση σε κοινωνικά δίκτυα και έχουν παρουσία σε αυτό εκατομμύρια επιχειρήσεις όλων των μεγεθών: από τεράστιες πολυεθνικές μέχρι μικρά οικογενειακά καταστήματα.

Η διαφήμιση στο Facebook ίσως φαίνεται χαοτική στην αρχή, καθώς έχει πολυάριθμες επιλογές που μπορεί να μπερδέψουν ακόμα και τους μη-αρχάριους χρήστες. Αρχικά ο διαφημιζόμενος καλείται να επιλέξει ανάμεσα στους 3 βασικούς στόχους (με 13 υπό-στόχους) και τις 3 μορφές διαφήμισης αυτό που ταιριάζει καλύτερα στην περίπτωσή του. Στη συνέχεια πρέπει να εφαρμόσει τις ιδανικές ρυθμίσεις στόχευσης ανάμεσα από 1.300 διαφορετικές επιλογές. Μιας και είναι τόσες οι παράμετροι που επηρεάζουν την ποιότητα και απόδοσή της κάθε διαφήμισης, γίνεται αντιληπτό ότι πολύ εύκολα μπορεί να καταλήξει μέτρια αντί για τέλεια.

Κάθε διαφήμιση στο Facebook βασίζεται σε δύο στοιχεία: το στόχο (objective) και την μορφή (format). Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά και είναι σημαντικό να επιλεχθούν τα κατάλληλα ώστε οι διαφημίσεις να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Κάθε διαφημιζόμενος έχει την επιλογή ανάμεσα σε 3 διαφορετικούς στόχους διαφήμισης, οι οποίοι εστιάζουν σε συγκεκριμένο κοινό ανάλογα με το στάδιο αγοράς που βρίσκεται ο κάθε χρήστης. Με άλλα λόγια, κάθε διαφημιζόμενος επιλέγει αν ο στόχος του είναι η γνωριμία με την επωνυμία, η σκέψη αγοράς της μάρκας ή η ολοκλήρωση κάποιας ενέργειας, όπως αγορά ενός προϊόντος. Το Facebook έχει προβλέψει να έχει διαφορετικές επιλογές για κάθε έναν από τους 3 βασικούς στόχους, οπότε συνολικά παρέχει 13 υπο-στόχους για να επιλέξει ο κάθε διαφημιζόμενος τον κατάλληλο.

 

Στόχοι Διαφημίσεων

 

Γνωριμία

Αυτή τη στιγμή το Facebook έχει περίπου 2,6 δισεκατομμύρια χρήστες και μια διαφήμιση γνωριμίας μπορεί να προβληθεί σε ένα δυνητικά τεράστιο κοινό. Επιλέξτε αυτό το είδος διαφήμισης εάν θέλετε να κάνετε γνωστή την επωνυμία σας σε πολύ κόσμο, ώστε να ανακαλύψουν τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες σας. Τα δημιουργικά που θα χρησιμοποιήσετε μπορούν να περιλαμβάνουν εικόνες και βίντεο, τα οποία θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν την μάρκα σας και να ξεχωρίζουν.

Οι υποκατηγορίες αυτού του είδους διαφημίσεων είναι:

Brand Awareness – Για να κάνετε την επωνυμία σας ευρέως γνωστή.

Reach – Για να προβάλλετε τη διαφήμισή σας στους μέγιστους δυνατούς χρήστες.

 

Σκέψη αγοράς

Αυτό το είδος διαφήμισης έχει στόχο να κάνει το κοινό να σκεφτεί την επωνυμία σας, τα προϊόντα, ή/και τις υπηρεσίες σας. Επιλέξτε αυτές τις διαφημίσεις ώστε να δώσετε περισσότερες πληροφορίες στο κοινό που ήδη σας έχει ακουστά και χτίστε εμπιστοσύνη με δυνητικούς πελάτες.

Οι υποκατηγορίες αυτού του είδους διαφημίσεων είναι:

Traffic – Για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα (κλικ) προς το site σας.

Engagement – Για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση του κοινού με την επωνυμία σας. Αυτή η επιλογή έχει 3 υποκατηγορίες:

Page Likes – Για να αποκτήσετε περισσότερα Like στη σελίδα σας στο Facebook.

Post Engagement – Για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση σε συγκεκριμένη ανάρτηση της σελίδας σας, όπως σχόλια, Likes & Shares.

Event Responses – Για να παροτρύνετε τους χρήστες να δηλώσουν αν θα παρευρεθούν σε κάποια εκδήλωσή σας.

App Installs – Για να ωθήσετε τους χρήστες να εγκαταστήσουν την εφαρμογή σας.

Video Views – Για να αυξήσετε τις προβολές ενός βίντεο.

Lead Generation – Για να λάβετε νέα leads από χρήστες που θα συμπληρώσουν την σχετική φόρμα που θα δημιουργήσετε στο Facebook.

Messages – Για να ενθαρρύνετε απευθείας συνομιλίες με το κοινό σας στο Messenger.

 

Μετατροπές

Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις προορίζονται για την περίπτωση που θέλετε οι χρήστες να ολοκληρώσουν μια συγκεκριμένη ενέργεια, όπως να αγοράσουν ένα προϊόν ή υπηρεσία σας. Αυτές οι διαφημίσεις είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς και ως εκ τούτου κοστίζουν περισσότερο από τα άλλα είδη διαφημίσεων. Είναι όμως πολύ εύκολο να μετρηθούν τα αποτελέσματά τους και έχουν άμεση συσχέτιση με ουσιαστικά οφέλη για την επιχείρησή σας (όπως αύξηση πωλήσεων). Για να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα θα πρέπει να εγκαταστήσετε το Facebook Pixel, το οποίο είναι ένα τμήμα κώδικα που τοποθετείτε στο site σας.

Οι υποκατηγορίες αυτού του είδους διαφημίσεων είναι:

Conversions – Για να ολοκληρώσουν οι χρήστες κάποια ενέργεια στο site σας, όπως να αγοράσουν ένα προϊόν, να εγγραφούν στο newsletter σας, να συμπληρώσουν μια φόρμα επικοινωνίας, κλπ.

Catalog Sales – Για να αγοράσουν οι χρήστες κάποιο προϊόν από τον κατάλογό σας με τα διαθέσιμα είδη προς πώληση.

Store Traffic – Για να αυξήσετε την φυσική επισκεψιμότητα στο κατάστημά σας. Είναι ιδανική επιλογή όταν τα είδη ή οι υπηρεσίες που εμπορεύεστε δεν μπορούν να αγοραστούν εύκολα από απόσταση.

 

Μορφές Διαφημίσεων

Αφού επιλέξετε τον στόχο της διαφήμισής σας, στη συνέχεια διαλέγετε με ποια μορφή θα παρουσιαστεί στο κοινό που στοχεύετε. Δεν είναι όλες οι μορφές διαθέσιμες για όλους τους στόχους, οπότε παρακάτω παρουσιάζονται συνολικά τα διαθέσιμα είδη εικαστικής δομής των διαφημίσεων:

Single Image or Video – Με μια φωτογραφία ή βίντεο το οποίο παρουσιάζει το προϊόν ή την υπηρεσία σας, συνοδευόμενα από κείμενο και link.

Carousel  – Με 2 ή περισσότερες εναλλασσόμενες εικόνες ή βίντεο, που κάθε ένα μπορεί να έχει link σε διαφορετικό προορισμό και να προβάλλει διαφορετικό προϊόν ή υπηρεσία.

Collection – Μια εμπειρία πλήρους οθόνης με διαδραστικά στοιχεία και πολλές πληροφορίες, όπως εικόνες, βίντεο, κείμενο, link, call to action και άλλα στοιχεία. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως προσθήκη στα άλλα δύο είδη διαφήμισης.

 

Καμπάνιες

Αφού δημιουργήσετε τις διαφημίσεις που ταιριάζουν στους στόχους της επιχείρησής σας, μένει να επιλέξετε την στόχευση στο κοινό που σας ενδιαφέρει ή να αφήσετε το Facebook να διαλέξει το ιδανικό κοινό σύμφωνα με αυτά που προσφέρετε και αυτά που θέλετε να πετύχετε. Το Facebook σας επιτρέπει να ρυθμίσετε πολλές επιλογές σχετικά με τις καμπάνιες σας, όπως τις μέρες και ώρες που θέλετε να εμφανίζονται, το εύρος ηλικίας του κοινού σας, το φύλο, τις γλώσσες που μιλάνε, την περιοχή που βρίσκονται, τα ενδιαφέροντά τους, τις αγοραστικές τους συνήθειες και πολλά άλλα. Για κάθε επιλογή που κάνετε, προβάλλεται ένα εκτιμώμενο αποτέλεσμα των ατόμων που πληρούν τα κριτήριά σας και είναι δυνητικό κοινό για τις καμπάνιες σας.

Θα χρειαστεί να ορίσετε το ποσό που θέλετε να δαπανήσετε για την διαφήμιση ή την ομάδα διαφημίσεών σας, το οποίο επιλέγετε με μορφή ημερήσιου ή συνολικού προϋπολογισμού. Σε αυτό το σημείο μπορείτε προαιρετικά να ορίσετε και κάποιο είδος ελέγχου κόστους. Μόλις οι διαφημίσεις σας αρχίσουν να προβάλλονται, θα παρατηρήσετε πως πολύ γρήγορα ανανεώνονται τα στατιστικά και μπορείτε να παρακολουθείτε την απόδοσή τους, όπως τις φορές που προβλήθηκαν και τα κλικ που λαμβάνετε. Οι μετατροπές συνήθως θέλουν λίγο περισσότερο χρόνο, μιας και το ποσοστό των μετατροπών είναι στις περισσότερες περιπτώσεις μονοψήφιος αριθμός σε σχέση με το σύνολο των επισκεπτών σας.

 

Παρακολούθηση

Αφού ολοκληρωθεί η διαφημιστική σας καμπάνια και έχετε πλέον πρόσβαση στην συνολική αναφορά της απόδοσής της, μπορείτε να εξάγετε χρήσιμα συμπεράσματα για τις επί μέρους λεπτομέρειες που ενδεχομένως να χρειάζονται διαφορετική ρύθμιση. Με αυτόν τον τρόπο η επόμενη καμπάνια που θα πραγματοποιήσετε θα αποδώσει καλύτερα και θα ωφελήσει την επιχείρησή σας ακόμα περισσότερο.

 

Ξεκινήστε με το EshopsWithIQ!

Εκμεταλλευτείτε την εμπειρία των ειδικών που έχουν κατασκευάσει το EshopsWithIQ και την αποτελεσματικότητα των έξυπνων συστημάτων για να δημιουργήσετε διαφημιστικές καμπάνιες για τα προϊόντα σας χωρίς να μπλέκετε με τεχνικά θέματα και με ελάχιστη ανάγκη παρακολούθησης.